جواز تاسیس چیست؟ چگونه می‌توان اقدام به اخذ جواز تاسیس کرد؟

به جواز اخذ شده توسط افراد حقیقی و حقوقی، در راستای فعالیت اقتصادی مشخص، جواز تاسیس می گویند.

ضروریست در اخذ جواز تاسیس به نوع فعالیت توجه شود، برای مثال جواز تاسیس تولید تجهیزات پزشکی باید از سازمان و وزارت بهداشت اخذ شده باشد. جواز تاسیس دارای قابلیت انتقال می باشد(منقول) .

برای اخذ جواز تاسیس باید ابتدا در سایت بهین یاب ثبت نام نمایید و سپس منتظر تایید ثبت نام از سمت مدیریت باشید و با چک کردن پرونده و پیگیری از کارشناس مربوطه بابت عدم ایراد در روال اداری، جواز تاسیس را دریافت نمایید.

ثبت نام اینترنتی تنها برای یک بار و از سوی یک شخص و یا یک شرکت باید انجام پذیرد و بهتر است بدانیم که جواز تاسیس برای اخذ پروانه های دیگر شامل پروانه بهره برداری ضروریست.

هدف از اخذ این جواز سرمایه گذاری در فعالیت های صنعتی است که از سوی سازمان صنعت و معدن صادر می شود. درخواست جواز تاسیس در نوع طرح توجیهی به سازمان صنعت و معدن ارائه خواهد شد.

جواز تاسیس در دو مورد زیر صادر می شود

  1. سرمایه گذاری در اولویت اسناد بالا دست در حیطه ی فعالیت های صنعتی که موجب بهره مندی از تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری دولتی خواهد شد.
  2. سرمایه گذاری خارج ازموارد گفته شده که شامل معافیت های حقوقی و دولتی نخواهد بود مانند (ورود ماشین آلات)

مزایای اخذ جواز تاسیس

یکی از مزایای جواز تاسیس واگذاری زمین واقع در شهرک های صنعتی است که از سوی سازمان صنعت و معدن و به صورت ۳۰% نقدی و ۷۰% وام بدون بهره میباشد.

توجه: جواز تاسیس تا حدفاصل ۱۲۰ کیلومتری تهران، صادر نمیشود.

مدت اعتبار جواز تاسیس:

جواز تاسیس از زمان ثبت ۶ ماه می باشد و تمدید آن با در نظر گرفتن عملیات اجرایی مثل گرفتن پروانه ساختمان، خرید زمین، تامین کردن آب و برق و گزارش کار، هر دو ماه یکبار ضروریست. در صورتی که فرد جواز تاسیس را نخواهد و یا مهلت زمان آن گذشته باشد، این جواز باطل و امتیازات آن سلب می شود.

مدارک مورد نیاز اخذ جواز تاسیس برای اشخاص حقوقی

تصویر شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت مدیرعامل و دارندگان حق امضا

اساسنامه ، شرکت نامه ، تقاضا نامه ، اظهارنامه ثبتی بر حسب نوع شرکت

روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات هیات مدیره

وکالت کاری به نام کارگزار آسان ثبت جهت انجام مراحل و تشریفات اداری

مراحل گرفتن جواز تاسیس

  1. تحقیق و بررسی در جهت انتخاب نوع فعالیت صنعتی و مکان آن
  2. دریافت فرم جواز تاسیس توسط نماینده شرکت و تحویل درخواست تاسیس و نیز طرح توجیهی
  3. تهیه و ارائه مدارک به سازمان صنعت و معدن استان
  4. بررسی تقاضای جواز تاسیس
  5. بررسی در زمینه طرح توجیهی توسط کارشناسان مربوطه در زمان یک هفته
  6. تایید جواز تاسیس توسط رئیس و معاون اداره و نیز ارسال درخواست مسئول مالی
  7. صدور معرفی نامه جهت پرداخت مالیات و سپس تحویل فیش ها به امور مالی
  8. صدور جواز تاسیس از طرف سازمان صنایع و معادن

شرایط ابطال جواز تاسیس

در صورتی جواز تاسیس از اعتبار ساقط می شود که شخص درخواست ابطال آن را داشته باشد و یا از مدت زمان قانونی آن گذشته و اقدام به تمدید آن نشده باشد.

مدت زمان صدور جواز تاسیس

مدت زمان جواز تاسیس برای اشخاص حقیقی و حقوقی حدود ۱۴ الی ۲۰ روز کاری می باشد. تنها در یک مورد و آن هم زمانی که وزارت صنایع و معادن، تصمیم بر گرفتن وام یک میلیارد تومانی داشته باشد، اخذ این جواز در اولویت قرار میگیرد. در این صورت مدت اعتبار جواز تاسیس یک سال از تاریخ صدور خواهد بود. پس از آن فرد باید نسبت به تمدید آن اقدام نماید.

4 دیدگاه برای “جواز تاسیس چیست؟ چگونه می‌توان اقدام به اخذ جواز تاسیس کرد؟

  1. Raquel Auslander گفته:

    Thank you for another fantastic post. Where else may just anybody get that kind of information in such a perfect means of writing? I have a presentation next week, and I am at the search for such info.

  2. Roma Panek گفته:

    Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share. Thanks!

  3. trust wallet türkiye گفته:

    I was more than happy to seek out this internet-site.I needed to thanks for your time for this glorious learn!! I positively enjoying each little little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you weblog post.

  4. Hiram Potterson گفته:

    Hiya, I am really glad I’ve found this info. Today bloggers publish just about gossips and web and this is really frustrating. A good site with exciting content, that’s what I need. Thank you for keeping this web-site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can not find it.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =